ServicesSysteembeheerit takes 2 (2)OntwikkelingAdviesHoeWaaromPanoramaiT2it takes 2Panorama_2Websites

Services

Er werken al ruim 100 mensen dagelijks op onze ASP omgeving

Lees verder

Systeembeheer

Van installatie tot beheer

Lees verder

iT takes 2

1can have ambition,

2 can make iT happen!

Lees verder

Ontwikkeling

Maatwerksoftware voor logistieke en administratieve toepassingen,

planningssystemen en webshops.

Lees verder

Advies

Automatiseringsadvies en consultancy

Lees verder

We zijn betrokken

Verdiepen ons in uw bedrijfsproces en denken mee over oplossingen

Zorgeloos ondernemen

Door betere beheersing van uw bedrijfsprocessen

iT2

 

Lees verder

iT takes 2

1can have ambition,

2 can make iT happen!

Lees verder

Ontwikkeling

Websites & Design

Zelf te beheren en eventueel gekoppeld aan uw backoffice

Lees verder

Printvriendelijke versie

Onlangs heeft Google aangekondigd dat zij vanaf januari 2017 bezoekers gaat waarschuwingen wanneer zij websites bezoeken die níet beveiligd zijn met een SSL-certificaat. In eerste instantie zal er gewaarschuwd worden als je probeert in te loggen op een niet beveiligde website of webshop, maar niet veel later zal een bezoeker bij ieder bezoek aan een niet beveiligde website gewaarschuwd worden.

Waarom meldt Google dit voortaan?

Op dit moment wordt een bezoeker van een website geïnformeerd over een website die wél beveiligd is met een SSL-certificaat. Dit zie je aan het groene slotje of de bedrijfsnaam in je browserbalk. Volgens Google geeft dit niet voldoende aan hoe onveilig een website zonder SSL-certificaat is en gaan zij waarschuwingen inzetten.

Het nut van een SSL-certificaat

Heb jij een website waarop een bezoeker zijn contactgegevens, inloggegevens, een mailformulier of bestelling kan invullen en plaatsen? Dan raden wij je sterk aan om je website van een SSL-certificaat te voorzien. Door het gebruik van een SSL-certificaat wordt de verbinding tussen jouw website en de bezoeker versleuteld, waardoor de gegevens die heen en weer verstuurd worden onderweg niet onderschept kunnen worden.

Hoger in Google

Daarnaast draagt een SSL-certificaat bij aan een betere vindbaarheid in Google, omdat Google een website die voorzien is van een SSL-certificaat hoger waardeert. Het gebruik van SSL-certificaten zal een zwaardere ranking factor worden. Voor Google krijgt beveiliging van websites een steeds hogere prioriteit. Daarom wil Google websites met een HTTPS (veilige verbinding) belonen.

Wat is HTTPS?

HTTPS beveiligt gegevens met behulp van het Transport Layer Security-protocol (TLS). Gegevens worden versleuteld zodat informatie niet kan worden afgeluisterd of gestolen. Gegevens kunnen tevens niet gewijzigd worden of beschadigd worden zonder dat dit wordt opgemerkt (gegevensintegriteit). Bovendien wordt er geverifieerd dat bezoekers daadwerkelijk met de bedoelde website communiceren. Deze drie beschermingslagen zijn kenmerkend voor TLS.

Wat voor SSL certificaat heb ik nodig?

Wanneer je een webshop hebt, is het sowieso nodig om een SSL-certificaat aan te schaffen. Betalingen moeten veilig verlopen en bijvoorbeeld creditkaartgegevens moeten beveiligd verstuurd worden. Bij het kiezen van een SSL-certificaat moet je je bedenken of je een enkelvoudige beveiligd domein nodig hebt (voorbeeld.com), of een certificaat voor meerdere domeinen (voorbeeld1.com) en (voorbeeld2.com) of een zogeheten Wildcard certificaat. Bij een Wildcard certificaat kun je jokertekens gebruiken voor een beveiligd domein met veel dynamische subdomeinen, bijvoorbeeld 123.voorbeeld.com en 224.voorbeeld.com