ServicesSysteembeheerit takes 2 (2)OntwikkelingAdviesHoeWaaromPanoramaiT2it takes 2Panorama_2Websites

Services

Er werken al ruim 100 mensen dagelijks op onze ASP omgeving

Lees verder

Systeembeheer

Van installatie tot beheer

Lees verder

iT takes 2

1can have ambition,

2 can make iT happen!

Lees verder

Ontwikkeling

Maatwerksoftware voor logistieke en administratieve toepassingen,

planningssystemen en webshops.

Lees verder

Advies

Automatiseringsadvies en consultancy

Lees verder

We zijn betrokken

Verdiepen ons in uw bedrijfsproces en denken mee over oplossingen

Zorgeloos ondernemen

Door betere beheersing van uw bedrijfsprocessen

iT2

 

Lees verder

iT takes 2

1can have ambition,

2 can make iT happen!

Lees verder

Ontwikkeling

Websites & Design

Zelf te beheren en eventueel gekoppeld aan uw backoffice

Lees verder

Printvriendelijke versie

Server Care

Automatisering niet meer weg te denken. Bovendien worden geautomatiseerde systemen steeds complexer en vragen beheer van specialisten. Het fulltime inhuren van deze specialisten is een kostbare zaak en door de omvang van de meeste netwerken in het MKB niet noodzakelijk. Voor deze situatie hebben wij Server Care ontwikkeld. Server Care is een product waarmee uw automatiseringssysteem wordt beheerd. Het bestaat uit een pakket preventieve en controlerende werkzaamheden waardoor de beschikbaarheid van uw automatisering groot zal zijn, wij geloven dat goed beheer problemen voorkomt.

De diensten van Server Care

  • Eénmalig komen wij uw systemen inventariseren en de netwerkserver geschikt maken voor Server Care.
  • Wij maken periodiek verbinding met het systeem om de netwerkserver te optimaliseren en afgesproken controles uit te voeren.
  • Er wordt een monitoring ingesteld op uw automatiseringsomgeving die dagelijks zaken controleert zoals:
    is de internetverbinding beschikbaar,  zijn services of verbindingen beschikbaar, is backup successvol verlopen, ... In deze monitoring is het opstarten van de juiste acties inbegrepen.
  • In overleg wordt bepaald of en hoe vaak we u bezoeken voor controle of het systeem nog aan uw eisen voldoet, het optimaliseren en opschonen van de netwerkserver, het beantwoorden van vragen, het inventariseren van eventuele wensen of uitvoeren van werkzaamheden.
  • U heeft de beschikking over een systeembeheerder binnen 1 werkdag na melding van een probleem. Bij ernstige calamiteiten zelfs binnen 4 uur na de melding.
  • Telefonische ondersteuning tijdens onze kantooruren.
  • Een scherp uurtarief voor voorkomende werkzaamheden, zoals het (her)installeren van PC's, printers en software en het oplossen van storingen en problemen.

De voordelen van Server Care

  • Een professioneel en doelmatig beheerd systeem.
  • Snelle ondersteuning bij ernstige problemen.
  • Een gedocumenteerd automatiseringssyteem.
  • Lage kosten, u hoeft geen systeembeheerder in dienst te hebben en op te leiden in de nieuwste technieken.
  • U blijft op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in de automatisering.

De mogelijke opties van Server Care

  • Keuze uit verschillende Server Care varianten met bijbehorende frequentie van periodieke controles:
      Uitgebreid +    Uitgebreid    Standaard   Basic+    Basic    
    Periodieke controles     wekelijks 2-wekelijks periode  kwartaal   halfjaar  
    Aantal monitoringen    12 8 6 3 1
  • Naar keuze vaste bezoekafspraak per overeengekomen frequentie, bijvoorbeeld per kwartaal of 2x per jaar.
  • Maatwerk is altijd mogelijk.



Server Care spelregels

Om Server Care goed te laten functioneren zijn een aantal spelregels vastgesteld, die wanneer ze door beide partijen worden gevolgd, de snelheid en het niveau van onze ondersteuning op peil houden.

  1. Bij de installatie van Server Care zijn de belangrijkste gegevens van het netwerk door ons geïnventariseerd, die gebruiken wij om op afstand een beeld te krijgen van de omvang van een gemeld probleem. Het is daarom belangrijk om bij wijzigingen in het netwerk, bijvoorbeeld een nieuwe PC, printer, HUB, modem of software ons te berichten. Wanneer IT2 deze wijzigingen uitvoert is uiteraard geen bericht nodig.
  2. Wij werken bij voorkeur met één vaste contactpersoon van uw organisatie.
  3. Bij de installatie van Server Care worden bij de inloggegevens van it2-online achtergelaten. Hierin kunt u alle gegevens van uw systemen en uitgevoerde werkzaamheden raadplegen:
    • dagrapporten van de werkzaamheden die de beheerder bij u heeft uitgevoerd;.
    • openstaande en afgewerkte aktiviteiten
  4. Het melden van activiteiten en storingen geschiedt altijd via onze website www.iT2.nl. Enige uitzondering hierop is bij eventuele problemen met uw internet verbinding, dan meldingen telefonisch tijdens kantooruren op nummer 073-7119000 en daarbuiten op 073-71 19 0 19.
    Wanneer u op deze manier uw melding doet, wordt de "call" gelogd in ons systeem. Indien problemen direct aan een van de medewerkers worden gemeld (via mobiele telefonie), bestaat de kans dat problemen worden 'vergeten' omdat deze niet gelogd zijn.
  5. Een van de diensten van Server Care zijn de periodieke controles en de monitoringen. Dit is vooral belangrijk omdat u er dan van verzekerd bent dat er wordt gecontroleerd of alles naar behoren functioneert. Deze controles met uitgevoerde werkzaamheden zijn via it2-online te raadplregen.
  6. De responsegarantie van Server Care wordt door zorgvuldig plannen aan onze zijde gegarandeerd. Het is echter mogelijk dat een supportmedewerker die bij u werkzaamheden verricht, wordt weggeroepen naar een calamiteit bij een andere klant. Dit gebeurt natuurlijk alleen dan wanneer dit strikt noodzakelijk is.
    Andersom kan het nodig zijn dat wij, bij een calamiteit in uw bedrijf, een supportmedewerker bij een andere klant moeten weghalen om uw problemen op te lossen.
  7. Het is mogelijk dat tijdens een Server Care bezoek werkzaamheden worden gedaan die het gebruik van de automatisering vertragen of zelfs tijdelijk stilleggen, dit wordt uiteraard in overleg gedaan.
  8. Installaties:
    • Teneinde met uw systeem een zo hoog mogelijke beschikbaarheid te realiseren en problemen te voorkomen is het van groot belang dat u geen software installeert voordat dit met ons vooraf is overlegd.
    • Installaties door derden (bijv. bij specifieke software updates) worden tevens vooraf gemeld en van deze installaties wordt een aktiviteit opgenomen in it2-online.